شهید طهرانی مقدم را پدر موشکی ایران می‌دانند. فعالیت‌های او از این جهت ارزشمند است که توانست فرماندهی موشک سپاه را در دست بگیرد و سامانه موشکی را شکل دهد.
کد خبر: ۱۴۳۰۰۷۴
تعداد بازدید : 23

ایران در سال ۱۳۶۲ فاقد سامانه موشکی بود و مقابله به مثل، تنها در سطح توپخانه‌ای صورت می‌گرفت. در جلسه‌ای که سردار مقدم به عنوان فرمانده توپخانه سپاه حضور داشت، قرار شد شهر بصره با توپ‌های ۱۳۰ میلیمتری که حداکثر برد آن‌ها ۲۸ تا ۳۰ کیلومتر بود، مورد حمله توپخانه‌ای قرار گیرد. این آغازی برای فعالیت‌هایی بود که شهید طهرانی مقدم شکل داد تا بعد ها، لقب پدر موشکی ایران را در دست بگیرد. حالا هم‌زمان با دوازدهمین سالگرد شهادت پدر موشکی ایران و شهدای اقتدار، از صفحه ویژه «سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم» در تلوبیون رونمایی شد.

معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما با سیاست‌گذاری هدفمند جهت توسعه و پخش محتوای موضوع محور و متناسب برای مخاطبان حوزه فضای مجازی اقدام به ایجاد صفحات اختصاصی و اقتضایی نموده است که صفحه مجازی شهید طهرانی مقدم نیز در این چارچوب و به‌منظور شناخت دستاورد‌های موشکی و همچنین آشنایی باشخصیت این شهید بزرگوار طراحی و اجرا گردیده است.

آیین گرامیداشت دوازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران و شهدای اقتدار صبح پنجشنبه ۱۸ آبان ماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در تهران و جمعی از مقامات لشکری برگزار شد.

در این مراسم که سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیرو‌های مسلح، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح، سردار محمود چهارباغی از فرماندهان سابق توپخانه و موشکی سپاه پاسداران، سردار سید علی موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز حضور داشتند، از صفحه اختصاصی شهید حسن طهرانی‌مقدم در تلویزیون تعاملی تلویزیون رونمایی گردید.

این صفحه شامل ده‌ها قسمت مستند پیرامون پدر صنعت موشکی ایران و ده‌ها قسمت گفتگو با هم رزمان شهید است. همچنان تمام ویدیو‌های مرتبط با شهید طهرانی‌مقدم در این صفحه آرشیو و قابل‌دسترسی است.

سه قسمت مستند جدید با رویکرد معرفی این شهید بزرگوار به جوانان و نوجوانان نیز در این صفحه بارگذاری شده است. دسترسی به این صفحه از صفحه اصلی تلوبیون امکان‌پذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها